Auto Viki
Tř. T. Bati 415, 763 02  Zlín
Ford

22. 2. 2022

Zpět

Nový Ford Ranger Raptor

Ford představuje nový Ranger Raptor, pick-up s fenomenálními jízdními vlastnostmi na silnici i v terénu, poháněný motorem 3.0 EcoBoost V6 o výkonu 212 kW (288 k) a točivém momentu 491 Nm. Elektronicky řízená výfuková soustava, v dané třídě ojedinělá, nabízí čtyři nastavitelné režimy zvuku pro různé provozní scénáře. Vůz se dále pyšní sedmi přepínatelnými jízdními módy 2 a přepracovaným podvozkem s tlumiči pérování FOX® Live Valve, vyvinutými oddělením Ford Performance. Technicky vyspělý stálý pohon všech kol obsahuje elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovku a uzávěrky předního i zadního diferenciálu. Nový Raptor je prvním modelem nové generace Rangeru, který dorazí do Evropy. Dodávky zákazníkům budou spuštěny koncem roku.

Pro fanoušky sportovních automobilů je největší novinkou uvedení zcela nového motoru 3.0 EcoBoost V6, přeplňovaného dvěma turbodmychadly. Cílové parametry jsou 212 kW (288 k) a 491 Nm. 1 Nová jednotka, naladěná pro Ranger Raptor oddělením Ford Performance, je tak výrazně výkonnější než dosavadní „bi-turbo diesel“ 2,0 l. I ten však bude v nové generaci Rangeru Raptor k dispozici, a to od roku 2023. Motor twin-turbo 3.0 EcoBoost V6 má blok válců z vermikulární litiny, která je přibližně o 75 procent pevnější než běžná. Bezprostřední reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou zásluhou „anti-lag“ systému podobného tomu, jaký pracuje v supersportovním modelu Ford GT nebo ve Focusu ST. Anti-lag systém udržuje turbodmychadla roztočená po dobu až tří sekund po uvolnění plynového pedálu, což vede k rychlejšímu obnovení plnicího přetlaku turbodmychadla a lepší akceleraci ze zatáček, jakmile řidič opět začne plyn přidávat. Pro každý z 10 stupňů samočinné převodovky je navíc v řídicí jednotce uložen samostatný profil přeplňování, aby vůz stále podával optimální výkon.

Raptor má oproti běžným variantám nového Rangeru odlišný podvozek se specifickými výztuhami a úchyty karoserie v oblasti C-sloupků, korby i náhradního kola. Jiné jsou rovněž dorazy odpružení, stejně jako uchycení prvků odpružení. Samotné zavěšení, odpružení a tlumení prošlo pro potřeby Rangeru Raptor kompletním přepracováním. Přesnost a stabilitu při rychlé jízdě po nerovném povrchu zajišťují lehká, ale pevná hliníková ramena, odpružení s dlouhými zdvihy a zdokonalený Wattův přímovod vzadu. Tlumiče FOX® Live Valve s vnitřním obtokem regulují tlumící účinek v závislosti na míře stlačení. Mají průměr 6,3 cm a jejich olejová náplň obsahuje příměs teflonu, což ve srovnání s tlumiči používanými v dosavadním modelu snižuje tření přibližně o 50 procent.

Poprvé je Ranger Raptor vybaven stálým pohonem všech kol s elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovkou a uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. Tuto konfiguraci ocení vyznavači jízdy v těžkém terénu. V závislosti na zvoleném jízdním režimu se mění nastavení řady systémů a technických celků vozu: motoru a převodovky, ABS, stabilizačního a protiprokluzového systému, výfuku, řízení a plynového pedálu. S přepnutím módu je spojena také změna zobrazení na digitálním přístrojovém štítu i středové obrazovce.

Předběžný termín zveřejnění cen verze Raptor: květen

První vozy v ČR, předběžný termín: konec roku



Ilustrativní vyobrazení verze pro neevropské trhy. Změny termínů vyhrazeny.
Zavolat
zpět
Tato stránka používá cookies

Tato stránka používá cookies, které slouží pro zlepšení uživatelského zážitku, k analytice i cílení reklamy.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.